FÖRBERED DIG INFÖR MÄSSAN
Välkommen som utställare till Empack, här hittar du all information som du behöver veta inför ditt deltagande på mässan.
Första gången du besöker den här sidan kan det vara en god idé att läsa igenom alla punkterna
– Ju bättre förbered du är inför mässan desto bättre utdelning får ni av ert deltagande.
ÖPPETTIDER
Tisdag, 30 september 07:00-20:00 – inflytt
Onsdag, 1 oktober 09.00 – 17.00
Torsdag, 2 oktober 09.00 – 16.00,
utflytt 16.30 – 22.00
Onsdag den 1 oktober, kl. 09.00 – 17.00
Torsdag den 2 oktober, kl. 09.00 – 16.00
My Easyfairs
75 % av mässans besökare planerar sitt besök via mässans hemsida. I MyEasyfairs, som är er egen sida på vår hemsida, kan du som utställare presentera ert företag och era produkter, lägga upp produktnyheter, pressreleaser samt ha er webbadress synlig för alla besökare. Informationen syns sedan i utställarkatalogen som ligger under “Utställare & Produkter”.
Denna tjänst är helt kostnadsfri så se till att utnyttja den. Genom våra SmartBadges kan våra besökare dessutom scanna sina Badges i era montrar för att få mer information om er via mail. Denna informationen hämtas direkt från ert MyEasyfairs – ytterligare en anledning till att ha en uppdaterad och bra sida.
I samband med att ni bokade er monter fick ni ett mail från ”My EasyFairs” med en länk rakt in i systemet med uppmaningen att bekräfta er e-postadress samt välja lösenord.
Din E-postadress är ditt användarnamn. Har du glömt ditt lösenord? Välj ”Glömt lösenord” så får du ett nytt!
Om du redan har ett aktivt konto, logga in på My Easyfairs via länken: https://my.easyfairs.com/#/Logi
Praktisk information
Beställningar som möbler, lampor och tjänster från monterservice görs direkt via Kistamässans montersevice:
Workman Event
08-410 356 60
monterservice@workman.se
OBS! Tänk på att lägga din beställning innan fredag 1 september, därefter görs ett pristillägg på 30% – så beställ i tid!
Empack/Företag/ Monternummer/ Namn/ Mobilnummer
Kistamässan
Vågögatan 3
S-164 40 KISTA
Vi rekommenderar samtliga utställare att teckna utställarförsäkring. Kontakta Lisa Forsberg för information:
För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:
KM Restauranger
08-41060820
konferens@kmgroup.se
Datum för Utställarmötet släpps några månader innan mässan.
Vi bjuder vi in er utställare till en Kick-off. Vid detta tillfälle bjuder vi på fler mässtips, ger er verktygen för att lyckas och glädjen till att göra roliga mässor som leder till viktiga affärer. Dessutom blir det fika, pepp och nätverk oss emellan!
Registrera din monterpersonal
Du registrerar din monterpersonal själv via MyEasyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad. Såhär går du till väga:
- Logga in på MyEasyfairs med de uppgifter som du fick när du bokade en monter på mässan. Tryck på “glömt lösenord” om du behöver ett nytt lösenord.
- Klicka på den mässa du ställer ut på.
- Välj “Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan “Registrera min monterpersonal”.
- Ni länkas nu till en ny portal. Välj “Personnel” i menyfältet till vänster.
- Klicka på ”Add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
- Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn.
EasyGo
Klicka nedan för att lära dig mer!
MARKNADSFÖRING
Hur marknadsför Easyfairs mässan?
Vi hjälper er med marknadsföringsmaterial, digitala utskick till era kunder och nätverk. Vi marknadsför och lyfter er medverkan och ert varumärke på hemsida, i nyhetsbrev och på sociala medier.
- Samarbetar med branschföreningar och magasin
- Digital annonsering
- Sociala medier
- Nyhetsbrev
- Utskick av personlig inbjudan via post
- Utskick av digital inbjudan
- Telemarketing
- Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare
Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta vincent.lind@easyfairs.com så hjälper vi dig!
Vad kan ni göra för att synas?
Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som mässan lägger grunden för genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Empack i era kanaler och nätverk. Glöm inte bort att tagga och använda #Empacksthlm på era sociala medier. Nedan listar vi våra 3 bästa hjälpmedel för maximerad synlighet.
Beställ banners för mailsignaturer, sociala medier, hemsidor och nyhetsbrev. Det är ett mycket enkelt och effektivt sätt att sprida ordet om ert deltagande på mässan – ju fler kanaler ni sprider dem i desto större genomslagskraft.
Länka era banners med er personliga registreringslänk. Alla utställare får en personlig registreringslänk; denna länk hittar ni genom att gå in på MyEasyfairs och välja “Bjud in dina potentiella och befintliga kunder”, som ligger nummer 2 längs tidslinjen högst upp på sidan. Tryck sedan på “Inbjudan” där ni hittar er personliga registreringslänk. Väljer ni istället “Registrerade besökare” kan ni se dem som registrerat sig via er länk.
Koppla länken till era banners. De besökare som registrerar sig via er länk får ni sedan kontaktuppgifterna till vilket ger er möjlighet att bearbeta dessa besökare inför mässan. Ni kommer dessutom få ett SMS under mässan när era besökare checkar in igenom entrédörrarna.
Den tryckta biljetten har otroligt hög genomslagskraft, ca 50% av mässans besökare kommer via den. Vi kommer att skicka ut biljetter till er efter sommaren. Använd dessa och bjud in era kunder, prospects och andra i ert nätverk. Ju fler ni bjuder in, desto större är chansen att få ett lyckat mässdeltagande och en välfylld monter! Lägg även fram biljetterna i er reception, skicka med dem tillsammans med utgående fakturor, sprid dem via era säljare på fältet etc.
Lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad.
Vi lanserar snart Easyfairs Nordic-appen!
- Maximera din närvaro på mässan med hjälp av Easyfairs Nordic-appen
Vi är glada att snart kunna presentera vår nya event app Easyfairs Nordic som kommer att förbättra din upplevelse som utställare före, under och efter mässan! Appen är mer än bara ett schemaläggningsverktyg, den låter dig nätverka med kunder och potentiella partners.
Fördelar med Easyfairs Nordic-appen
- Maximera nätverkandet: Öka chansen att nätverka med likasinnade.
- Effektivare möten: Kommunicera smidigare och boka möten enkelt via appen.
- Personlig upplevelse: Anpassa din mässupplevelse efter dina professionella mål.
Hur går det till?
Företagsinformationen hämtas automatiskt från MyEasyfairs. Det du behöver göra är att förbereda ditt schema på plats med Easyfairs Nordic-appen. Besökare kommer sedan att kunna interagera och planera möten med dig i förväg så att ni kan få ut det mesta av mässan.
Få personliga rekommendationer
Applikationen föreslår de besökare du troligen är mest intresserad av att träffa på evenemanget, baserat på dina preferenser och intressen.